.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستگیری کلاهبردار سامانه ابلاغ قضایی
فردی که با ترفند ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب ۱۴۳ نفر از هموطنان کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتای مازندران گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتای استان مبنی بر اینکه پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضایی دریافت کرده اند و به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او درباره دیگر اظهارات شاکیان، افزود: شاکیان با این تصور که اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت قوه قضائیه ثبت می‌کنند، برای ثبت‌نام اقدام کرده بودند و در حالی که سایت مذکور، شبیه سازی شده سایت اصلی بوده است، قربانیان بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبردار اینترنتی واقع شده است.

سرهنگ خورشاد گفت: کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

او افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن استان همجوار بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبردگان در استان گلستان دستگیر شد.

سرهنگ خورشاد گفت: متهم پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال بصورت گسترده می‌کرد.
او افزود:این مجرم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت، ولی با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب ۱۴۳ نفر که از از هموطنان کشور تا این لحظه اعتراف کردند و مبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان تا این لحظه ۵.۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بر آورد شده است.

او با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتور‌های مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از شهروندان خواست که به این گونه پیامک‌ها و پیام‌های ارسالی مشابه توجه نکنند.

سرهنگ خورشاد با بیان اینکه هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال ابلاغ‌ها به هیچ عنوان در خواست واریز وجه نقد نمی‌کند به شهروندان توصیه کرد که در صورت مواجه شدن با هرگونه پیامک ثبت نام و یا ابلاغیه واریز وجه یقین بدانند که این ترفندی برای کلاهبرداری است.

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.